martes, 12 de octubre de 2010

GRAPHICS: Economía de la Educación y el VANP

Securing a sustainable future for higher education
AN INDEPENDENT REVIEW OF HIGHER EDUCATION funding & STUDENT FINANCE.
12 October 2010
www.independent.gov.uk/browne-report

Estudio independiente sobre la financiación de la Universidad.
Reino Unido.



Componentes del valor neto privado para un hombre con educación superior.
Net present value (NPV): La rentabilidad de una inversión.
Se sitúa a valor presente los flujos de caja futuros que va a generar el estudiante.
La inversión que se realiza en relación a los beneficios que se obtendrán.
Cuanto más alto es el NPV, mejor habrá sido la inversión.

El Valor Actual Neto Privado (VANP) representa la equivalencia presente de los ingresos netos futuros y presentes de un proyecto expresados a precios de mercado.

La educación es un proyecto e inversión a largo plazo.
Economía de la educación.
Así, cuanto más elevado es el subsidio público en la educación, más bajo es el gasto privado de la inversión en educación y más alto es el valor actual neto para el indiviudo particular. Ejemplo.


El Reino Unido plantea subir los costes porque estima que el retorno para el estudiante es elevado y, por tanto, se lo pueden permitir.
Otro efecto colateral de la crisis.



England has an internationally respected system of higher
education that produces major benefits for individuals and
the country. Sustaining future economic growth and social
mobility in an increasingly competitive global knowledge
economy will require increased investment in higher
education. Other countries are already broadening and
strengthening their higher education systems and we need
to rise to this challenge.



Población con educación terciaria (superior).
El gran salto español.

The chart below compares OECD countries in 2008 on
the population aged 25 to 34 with tertiary education and
the population aged 55 to 64 with tertiary education. It
shows that many countries – such as Korea, Japan, Ireland,
Belgium, France and Spain – that have historically lower
levels of participation than the UK have now moved ahead
of us and their participation rates among young people are
higher than ours. The OECD average shows a sharper
increase than the UK as well.




The Independent Review of Higher Education Funding and Student Finance was launched on the 9th November 2009. The review is tasked with making recommendations to Government on the future of fees policy and financial support for full and part-time undergraduate and postgraduate students.
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